• Bel ons (24/7)040 - 303 51 53

Uw bezoek

  • Wat is een verwijzing?
  • Tijdens uw verblijf
  • Nazorg
  • Betaling

Wat is een verwijzing?

Wat is een verwijzing?

In heel Europa en ook in Nederland is het systeem van diergeneeskundige doorverwijzingen steeds normaler geworden. Hierbij kan uw dierenarts meer gecompliceerde gevallen doorverwijzen aan een collega die meer specifieke kennis heeft of zelfs gespecialiseerd is. Een dierenziekenhuis heeft verschillende mogelijkheden tot meer gespecialiseerde diagnostiek en behandelingen die misschien niet voorhanden zijn in wat we noemen “de eerste lijn”

Tijdens uw verblijf

Wat gebeurt er allemaal als ik een afspraak heb?

Voordat u uw afspraak heeft is er, wanneer het geen spoedgeval betreft, altijd contact geweest met uw verwijzend dierenarts. De gegevens van uw huisdier staan derhalve al in ons computersysteem. Idealiter komt de voornaamste verzorger met de afspraak van het huisdier mee, om ervoor te zorgen dat de meest actuele informatie bekend is. Aan de hand van deze informatie wordt er een onderzoeks- en behandelplan opgesteld. Hierbij krijgt u een zo nauwkeurig als mogelijke kostenindicatie.

Het kan zijn dat we voorstellen uw huisdier voor verdere onderzoeken op te nemen als het niet mogelijk is alles in een korte tijd te plannen.

We hebben aparte opnamemogelijkheden voor honden en katten, het opnamepersoneel zal er alles aan doen om het voor uw dier zo prettig mogelijk te maken. Wij zorgen voor een mandje en voor voer en drinken. Krijgt uw huisdier een speciaal dieet, of medicatie; neemt u dit dan mee naar het ziekenhuis. Wij verzoeken u geen eigen mandje, dekentje of knuffel mee te geven omdat deze kwijt kunnen raken.

Het Dierenziekenhuis is 24 uur per dag open en er is altijd iemand aanwezig.

Onze dierenartsen proberen zich zoveel mogelijk aan de afgesproken tijden te houden. Soms zijn er echter spoedgevallen die ervoor zorgen dat afspraken uitlopen of later beginnen. We proberen te allen tijde vertraging tot het minimum te beperken.

Wordt mijn huisdier geschoren?

Het is vaak nodig om de poot of hals van uw huisdier te scheren om bloed af te kunnen nemen. Verder wordt uw dier geschoren als er een echo wordt gemaakt, of als uw huisdier wordt geopereerd. Het haar groeit in het algemeen snel terug.

Kan ik bellen om te vragen hoe het met mijn dier gaat, als deze wordt opgenomen?

U wordt door onze dierenarts van dienst gebeld nadat de ochtendronde is afgerond. Wij proberen dit voor 13.00 uur te doen. Wij bellen u: u hoeft ons dus zelf niet te bellen. Na de ochtendronde bellen we natuurlijk eerst met de eigenaren van de ernstig zieke patiƫnten. Het is belangrijk om uw mobiele nummer bij ons achter te laten en de telefoon te allen tijde bij u te hebben.

Kan ik op bezoek komen?

Helaas is het vanwege COVID niet toegestaan uw huisdier bij ons te bezoeken. Wij zijn erg stringent omdat ons ziekenhuis een regionale functie heeft voor het opvangen van spoedgevallen. Wij proberen dus op alle manieren om COVID buiten ons team te houden zodat we 24/7 ook voor uw huisdier klaar kunnen staan. Slechts in uitzonderlijke gevallen, en in overleg,  staan wij bezoek toe.

Nazorg

Welke zorg zal mijn dier thuis nodig hebben na een bezoek aan het Dierenziekenhuis?

We bespreken alle nazorg op moment van ontslag en zullen u instructies geven met betrekking tot bijvoorbeeld medicatie, dieet en beweging. In geval van een operatie zullen we u inlichten over de wondzorg die nodig is. Ook uw dierenarts wordt volledig op de hoogte gesteld.

Betaling

De te verwachte kosten worden van tevoren, voor zover mogelijk, met u besproken. U wordt gevraagd een behandelovereenkomst in te vullen en te ondertekenen.

Wij werken niet op rekening. U dient de kosten direct te pinnen, creditcard betalingen zijn ook mogelijk. Contante betalingen zijn helaas niet mogelijk.