Wanneer uw dierenarts niet verder komt in het ziekteproces van uw huisdier kan uw dierenarts u doorverwijzen naar ons dierenziekenhuis. Wij zijn hierin meer gespecialiseerd met meer mogelijkheden met betrekking tot diagnostische onderzoeken en behandelingen. U kunt dit vergelijken met de humaan huisarts die de basisbehandelingen uitvoert en wanneer zij niet verder komen u doorverwijzen naar een humaan ziekenhuis. In de verwijzing geeft uw dierenarts aan welke behandeling er uitgevoerd moet worden bij ons in het dierenziekenhuis welke wij dan verder oppakken.
Verwijszorg
Wanneer uw eigen dierenarts u doorverwijst naar het Evidensia Dierenziekenhuis nemen wij contact met u op. U hoeft dus niet zelf te bellen mits het geen spoed situatie bedraagt.
Spoedzorg
Wij zijn 24/7 bereikbaar voor spoed zorg. Ook voor klanten van klinieken die niet aangesloten zijn bij IVC Evidensia.
Voorafgaand aan uw afspraak krijgt u een afspraakbevestiging. Indien een specifieke voorbereiding gewenst is voor uw afspraak, zal dit vermeld staan in de afspraakbevestiging.
Voordat u uw afspraak heeft, is er, wanneer het geen spoedgeval betreft, altijd contact geweest met uw verwijzend dierenarts. De gegevens van uw huisdier staan derhalve al in ons patiëntenregistratiesysteem. Idealiter komt de voornaamste verzorger met de afspraak van het huisdier mee, om ervoor te zorgen dat de meest actuele informatie bekend is. Aan de hand van deze informatie wordt er een onderzoeks- en behandelplan opgesteld.
Het kan zijn dat we voorstellen uw huisdier voor verdere onderzoeken op te nemen als het niet mogelijk is alles in een korte tijd te plannen. We hebben aparte opnamemogelijkheden voor honden en katten, het opnamepersoneel zal er alles aan doen om het voor uw dier zo prettig mogelijk te maken. Wij zorgen voor een mandje en voor voer en drinken. Krijgt uw huisdier een speciaal dieet, of medicatie; neemt u dit dan mee naar het ziekenhuis. Wij verzoeken u geen eigen mandje, dekentje of knuffel mee te geven omdat deze kwijt kunnen raken. Onze dierenartsen proberen zich zoveel mogelijk aan de afgesproken tijden te houden. Soms zijn er echter spoedgevallen die ervoor zorgen dat afspraken uitlopen of later beginnen. We proberen te allen tijde vertraging tot het minimum te beperken.
Uitleg over hoe lang uw dier nuchter moet zijn vooraf aan de afspraak, staat altijd in de afspraakbevestiging die u op de mail toegestuurd krijgt. Dit kan per afspraak verschillend zijn.
De te verwachte kosten worden van tevoren, voor zover mogelijk, met u besproken. U wordt gevraagd een behandelovereenkomst in te vullen en te ondertekenen.
Wij werken niet op rekening. U dient de kosten direct te pinnen, creditcard betalingen zijn ook mogelijk. Contante betalingen zijn helaas niet mogelijk.
Uw eigen dierenarts wordt altijd op de hoogte gebracht na uw bezoek aan ons dierenziekenhuis. De patiëntenkaart ontvangen zij nadien per e-mail.
Het is vaak nodig om de poot of hals van uw huisdier te scheren om bloed af te kunnen nemen. Verder wordt uw dier geschoren als er een echo wordt gemaakt, of als uw huisdier wordt geopereerd. Het haar groeit in het algemeen snel terug.
Binnen 6 minuten bent u met de auto in het centrum van Geldrop. Hier is een gezellig winkelcentrum en leuke restaurantjes. Daarnaast bent u binnen 18 minuten in het gezellige centrum van Eindhoven.
Wanneer uw dier in de opname moet verblijven, is het fijn als u uw viervoeter kunt bezoeken. Aangezien meer eigenaren dit graag wensen, vragen wij u eerst contact met ons op te nemen om af te spreken hoe laat u wilt komen. Op die manier kunnen alle eigenaren in alle rust hun geliefde dier bezoeken.
Wanneer een dier een besmettelijke ziekte heeft die ernstige gevolgen kan hebben voor de patiënt zelf, maar ook voor andere dieren in het ziekenhuis of zelfs voor mensen, zal hij/zij op de quarantaine afdeling moeten verblijven. Hier hebben we een aparte ruimte voor in ons ziekenhuis. Deze ruimte mag alleen betreden worden, wanneer je beschermende kleding draagt. Dit om verspreiding van de ziekte te voorkomen.
U wordt door onze dierenarts van dienst gebeld nadat de ochtendronde is afgerond. Wij proberen dit voor 13.00 uur te doen. Wij bellen u: u hoeft ons dus zelf niet te bellen. Na de ochtendronde bellen we natuurlijk eerst met de eigenaren van de ernstig zieke patiënten. Het is belangrijk om uw mobiele nummer bij ons achter te laten en de telefoon te allen tijde bij u te hebben.
We bespreken alle nazorg op moment van ontslag en zullen u instructies geven met betrekking tot bijvoorbeeld medicatie, dieet en beweging. In geval van een operatie zullen we u inlichten over de wondzorg die nodig is. Ook uw dierenarts wordt volledig op de hoogte gesteld.
Menu
Cookies helpen ons jou de beste gebruikservaring te bieden. Lees meer.
Onze website maakt gebruik van cookies om jou van andere gebruikers op de website te onderscheiden. Hiermee kunnen we jou een goede gebruikservaring op de website bieden en deze blijven optimaliseren. Bekijk ons cookiebeleid.
We gebruiken drie verschillende cookietypes op onze website. Je voorkeur kan je hieronder aangeven.
Deze cookies zijn nodig om de website te laten werken. Zij worden altijd geplaatst.